Bier drink je omdat het lekker is. Bier T-shirts draag je omdat dat bier lekker is. Je hebt viltjes van dat ene merk omdat… Je weet waar dit heen gaat. Buttons, glazen, posters, emaille borden, patches, etc. Merchandising is van alle tijden en in de bierwereld geen onbekende. Maar het belangrijkste is natuurlijk het verhaal achter dat ene glas, T-shirt, bord, die button, etc.
De brouwers van VandeStreek hadden een paar jaar terug een serie bieren bedacht: Playground, hun speeltuin voor spannende bieren. In die serie hebben we de Katapult IPA, de Mosaic IPA, de WipWap (White IPA en Barleywine) en de Bunnahabhain Barrel Aged Imperial Stout voorbij zien komen. En al die bieren, of de etiketten van die bieren, staan ook op hun Playground T-shirt.
Als je het T-shirt goed bekijkt, zie je dat er nog wel meer bieren in de serie zouden kunnen verschijnen, maar de Playground Non-Alcoholic IPA lijkt het eindstation te zijn. Logisch ook: in een speeltuin drink je alcoholvrij, je moet wel op je kinderen kunnen blijven letten. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand van die ton afdondert, daar hoef je geen barrel aged bier voor op te hebben.
Het leukste van dit T-shirt is dat de broeders Vandestreek het zelf hebben gezeefdrukt: net als hun bier is dit shirt craft: met ambacht gemaakt, met de handen, zelf. En omdat zelf met de handen werken zo leuk is, kon je bij het vijfjarig bestaan van VandeStreek je eigen T-shirt zeefdrukken, met de ontwerpen die de brouwers hadden klaarliggen. Een echte speeltuin, die brouwerij.