Werken aan je merk
de presentatie over werken aan je merk zoals gegeven op de dutch craft beer conference 2021
Elk merk heeft een verhaal. Wie ben je? Wat wil je uitstralen?
de presentatie over werken aan je merk zoals gegeven op de dutch craft beer conference 2021
Nederland telt inmiddels vele brouwerijen, waarvan een klein deel met eigen ketels en veel met eigenzinnige bieren. Eén van de brouwers die in de kop zat van de Nieuwe Nederlandse Brouwgolf is Ramses Snoeij. In een loods in Hooge Zwaluwe, op de grens van Drimmelen, staat een rij RVS te schitteren, gevuld met de dieren…
Bier drink je omdat het lekker is. Bier T-shirts draag je omdat dat bier lekker is. Je hebt viltjes van dat ene merk omdat… Je weet waar dit heen gaat. Buttons, glazen, posters, emaille borden, patches, etc. Merchandising is van alle tijden en in de bierwereld geen onbekende. Maar het belangrijkste is natuurlijk het verhaal…
Bier drink je omdat het lekker is. Bier T-shirts draag je omdat dat bier lekker is. Je hebt viltjes van dat ene merk omdat… Je weet waar dit heen gaat. Buttons, glazen, posters, emaille borden, patches, etc. Merchandising is van alle tijden en in de bierwereld geen onbekende. Maar het belangrijkste is natuurlijk het verhaal…
Nederland heeft inmiddels meer dan 400 brouwerijen en een groot aantal brouwers daarvan zijn van thuisbrouwen overgestapt naar commercieel brouwen. De recepten uitproberen doen die brouwers natuurlijk gewoon thuis in hun man cave. Tenminste, dat denk ik. Om die hypothese te testen, vroeg ik Jan Ronald Crans, u weet wel, van Crans Craft Beer (CCB),…
Wat maakt een merk? En belangrijker nog: hoe zorg je ervoor dat je medewerkers, en daardoor je klanten, allemaal weten wat je uit wilt stralen? 5000BC helpt je om vanuit de waarden een missie, visie en strategie op papier te zetten.
Je hebt kennis in huis, en dat wil je delen. Welke content is zo belangrijk dat iedereen daar kennis van moet nemen?